BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 19, 2009

いけばな

(生花 , arranged flower)  is the Japanese Art of arrangement flower, also known as kadō (華道 the "way of flowers").

昨日、私は生け花をした。

私はもりばなを学ぶ。

Moribana (upright style)– it is considered as the most basic structure in いけばな.

これはいけばなのプロセス。。







































一時間後で。。。。

おわった^^簡単ですか?簡単じゃないと思います。。






私とChi Sanさんの写真・・・



これは私たちのいけばな!!!

Yeohせんせいは私にいけばなをおしえました。。

Yeohせんせい、ありがとうございました。。



これは皆さんのいけばな。。きれいだ。。


























4 comments:

あおいそら ops... said...

Isshin,
not bad..
Your flower look good as well...
How was that day...
Interesting...?

step.on.top said...

remembered 1 day i went 2 ikebana class organized by japanese club.i learned how to arrange the flowers guided by a 'sensei'.she tought the ikebana must have 'father,mother n children'.did it myself then she said 'x bad..'.then i realized dat she was yeoh sensei juz after she came last sem n replaced rika sensei 4 a while...huh???felt seram oredi...

myrika said...

いけばな、楽しかったですか?いろいろな花でやってみるとおもしろそうですね。Stephanieさんのコメントにもありますが、そうなんですね。お父さん、お母さん、子供たち。。。今度、そう考えながらやってみよう!

Isshin said...

opsさん、
はい。。その日、とてもたのしかったです。。はじまって自分いけばなをしました・
その日、わたしは初めていけばなをしました・

stephanieさん、
Yea。。Yeohせんせいは私たち段階のステップを教えりました~~でも。。she did not mention about the father,mother and children things..**

せんせい、
はい、生け花はとてもたのしかったですよ。。いろいろ花をを使用して。。その日、私は太陽の花使用してました..私は希望次の時間薔薇を使用します。。きれいですから・・^^